top of page

ויתורים- מפגש מס' 2- פיתוח קהילה עבור בני משפחה מטפלים

במפגש השני נשוחח עם הקבוצה על ויתורים.

מה הם הויתורים שאנו עושים בחיים?


  1. נתחיל עם סבב בו כל אחד משתפ.ת:

  • מי אני?

  • במי אני מטפל.ת?

  • על מה ויתרתי היום בשביל להגיע למפגש?

2. כל אחד ואחת מאיתנו ויתר על משהו - בכדי להגיע היום. מדוע?

מכיוון שהחיים מלאים בויתורים. ולעיתים הויתורים קלים, אך לעיתים שני דברים מאד חושבים עומדים זה מול זה ואנו צריכים להכריע:

כבוד הורים מול דאגה לעצמי והתמודדות עם השפלה

טיפול בבן הזוג מול קשר עם הנכדים

התקדמות מקצועית מול טיפול באמא

דאגה לבריאות שלי ושל משפחתי מול קשר בריא עם האחים וטיפול בהורים

ועוד.


אנו רוצים לשים היום דגש על הבחירה.

הבחירה בויתור וההבנה- מה אנו מרווחים, ההבנה מה עומד מאחורי הויתור שלי.

מה עומד מאחורי הויתור של שאר בני המשפחה שלי.

על מה לדעתכם מוותר הצד שזקוק לעזרה?

הרי גם הם לא בחרו להיות חולים, לא רצו להיות נזקקים ונתמכים .

הויתור שלהם על עצמאות-בעל כורחם. על היכולת לעשות דברים שפעם יכלו, על התמודדות עם העולם שפעם היתה קלה יותר.

הויתור על העבודה, על להיות עמוד שדרה של המשפחה.

על קבלת החלטות עבור עצמי.


על מה מוותרים שאר בני המשפחה אשר עוזרים בטיפול?


על מה מוותרים הילדים שלי? הנכדים?

עד כמה אני מסוגל להיות נוכח בכל כך הרבה חזיתות.


העלאת הנושא מאפשרת לנו להתבונן על עצמינו- ועל האחרים.

מאפשרת לנו לדבר את הדברים.

לראות.


סיטואציה:


קחו שני משתתפים- שישבו אחד מול השניה

האחד יהיה הורה. השני ילדו

ההתמודדות- ויתור על רשיון הנהיגה.


נסו דרך הסיטואציה להבין על מה מוותר כל צד?

מה רשיון הנהיגה מסמל?

כיצד אנו יכולים להעביר את המסר?

איפה אנחנו בחיים שלנו נותנים מודל של ויתור על דברים שחשבוים לנו- פשוט כי צריך. כי זה מסכן אחרים?



בסיום הסיטואציה שאלו את שאר הקהילה האם התמודדו עם הנושא, כיצד הם נהגו?

תנו רעיונות וכיווני התמודדות.






7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page